Suomalainen tuoteinnovaatio on saanut suuret siivet alleen. Maailmanlaajuinen kysyntä on heti tosiasia. Lanseerauksen jälkeen kuukaudessa yritys on saanut vakavia yhteydenottoja merkittäviltä jakelijoilta ympäri maailmaa. Poikkeuksellista on, että Suomessa on syntynyt kulutusmarkkinoille tarkoitettu maailmanuutuus, joka saa mediahuomiota ympäri maailmaa.

Kyse on EasySoda hiilihappokorkista. Pieneen korkkiin on mahdutettu hiilidioksidipatruuna ja esanssisäiliö. Tarvitaan vain vesi ja parilla ruuvauksella saat maukasta hiilihappojuomaa. Saatavilla on aluksi neljä eri makua.

Tuote on nimensä mukaan erittäin pieneen tilaan mahtuva, eikä vaadi oheislaitteita. Kuluttajahintakin on saatu puristettua sopivaksi. Massatuotantoa ollaan käynnistämässä kovaa vauhtia.

Tuotteen keksijä on Helsinki Garden Oy / Limonade:n Kaj Pelamo. Olen ollut tässä erittäin mielenkiintoisessa kehitysprosessissa mukana sparraajana kehitystyön alusta asti. Olemme tehneet liiketoimintasuunnitelmia ja strategialinjauksia, miettineet tuotteistoa, ratkaisseet erilaisia tuotekehityksen yksityiskohtia, arvioineet toimittajia ja muita yhteistyökumppaneita, tutkineet hankintalähteitä, arvioineet tuotanto- ja toimitiloja. Hankkeen rahoittaminen on vaatinut monenlaisia ponnisteluja. Olemme tehneet vaihtoehtoisia etenemissuunnitelmia markkinoinnin ja myynnin sekä jakelun hoitamiseksi.

Nyt toiminta muuttuu rajun kasvun vaiheeksi, missä rakennetaan yritys vastaamaan tulevaisuuden positiivisiin kasvun haasteisiin. On hienoa olla mukana tässä ”once in the lifetime” hankkeessa.

Lisää tietoa EasySodasta löytyy täältä: http://www.easysoda.eu/